Sunday 11 March 2012

PECUTAN MINDA - CUTI SEKOLAH

Assalamualaikum dan salam sejahtera anak-anak sekelian.

Selamat bercuti bagi yang bercuti. Tahniah kepada yang datang ke sekolah untuk program Pecutan Minda (Tingkatan 5 dan Tingkatan 3). Alaaaah, 4 hari je pun. Ada baki lagi 6 hari cuti tu. Daripada mengadap TV, melayan facebook dan mengikut arahan mata yang sentiasa mengantuk, kan lebih baik hadiri program ni. Ada gak faedahnya. 

Kalau cikgu-cikgu boleh berkorban untuk kamu, mengapa kamu pulak yang mengkhianati diri sendiri.  Nanti kalau gagal SPM jangan cari orang lain sebagai penyebab kegagalan itu. Sekolah dah menyediakan program, cikgu dah menyiapkan bahan dan bersedia untuk mencurahkan ilmu, tapi sendiri yang tak sedar diri. Ingat dah cukup baguslah tu. Sendiri mau ingat.

Kepada yang hadir, anda telah berjaya mengatasi halangan dalam diri. Tahniah sekali lagi. Hari ni kita belajar teknik menjawab soalan Kertas 2 Bahagian C. Setidak-tidaknya kita tau cara untuk memperoleh markah. Lima markah daripada sepuluh pun jadilah. Taklah markah tu kosonggggg memanjang. Teruskan menjawab tiga soalan lagi tu ye. Kalau dah siap, boleh jumpa saya dan kita bincang. Jika kita terus berusaha, insyaAllah kita pasti berjaya.

Kepada yang gagal hadir hari ini, saya tak marah pun. Itu hak kamu. Cuma, apa yang boleh saya katakan ialah, masa tiga jam (8.00 pagi - 11.00 pagi) hari ini, Ahad, 10 Mac 2012 tidak akan kamu temui lagi sehingga akhir hayat kamu. Kamu telah ditinggalkan. Jadi terpulanglah. 

Maafkan saya kalau terkasar bahasa. Saya memang tak berkenan dengan sikap orang yang suka ponteng. Jadi terpaksalah saya luahkan supaya hilang stress.





No comments:

Post a Comment