Tuesday 5 June 2012

MARKAH OH MARKAH... APA DAH JADI

Assalamualaikum dan salam sejahtera anak-anak semua.
Ke mana bercuti? Bercutilah. Ia memang sangat dipelukan untuk melapangkan fikiran. Tapi jangan tinggal terus buku pelajaran ye. Alamak! kacau la saya ni. Cuti cuti sebut pasal buku pulak.

Tak kisahlah kalau ada yang bengang pun. Memang betul apa. Awal tahun dah janji nak dapat yang terbaik untuk Fizik kan? Bila saya semak jawapan peperiksaan pertengahan tahun... Alamak! Apa dah jadi, apa dah jadi. (lagu Tan Sri SM Salim gitu...). Kalau masing-masing ada kat depan saya, masa saya sedang memeriksa tak taulah camana. Kertas 3 yang begitu mudah pun ada yang dapat markah bawah 20. Haru biru betul.

Seperkara lagi yang nak saya sebutkan di sini ialah tentang program Pecutan Minda Siri 2 yang berlangsung pada awal cuti yang lalu. Kehadiran murid amat mendukacitakan. Waktu kelas Fizik, 29 Mei 2012 (Selasa), mulai jam 8.00 pg hingga 11.00 pg, kehadiran 5SN1 hanya 9/19 dan 5SN2 15/27. Sangat mengecewakan. Jadual telah diberi lama sebelum cuti bermula. Sepatutnya kamu telah merancang percutiaan. Kalau cikgu boleh mengorbankan hari cuti mereka, kenapa kamu tidak! SPM hanya sekali seumur hidup. Cuti bila-bila pun boleh. Yang datang telah menerima imbuhan markah. Yang tak datang nasiblah... Siapa suruh tak datang.

No comments:

Post a Comment